Afsendelse af pdf-mail

 
 
Når du skal sende lønsedler ud i pdf-format pr. mail skal du gøre følgende :
 
  • Start med at hoppe ind i fra hovedmenuen.
  • Du ser nu følgende skærmbillede og hvis du allerede har indtastet lønposteringer på nogle lønmodtagere vises disse på denne oversigt. Ved at klikke på fanen "Alle lønmodtagere" øverst i vinduet vises alle medarbejdere med posteringer på. Klikker du på fanen "Beregnede med mailadresse" vises kun de medarbejdere med posteringer hvor der er indtastet en mail-adresse i lønmodtager-kartoteket. Hvis du vil indtaste en mail-adresse på en lønmodtager skal du bare afbryde posterings-skærmbilledet og hoppe til lønmodtager-kartoteket fra hovedmenuen. På den pågældende medarbejder indtaster du så bare mail-adressen under de øvrige adresse-oplysninger.
  • Når du vil afsende lønsedlerne pr. mail skal du bare klikke på så sendes alle lønsedler automatisk direkte til lønmodtagernes mail-adresser.
  • Hvis du klikker på kan du indtaste en mail-adresse og alle lønsedler bliver så sendt til den samme mailadresse.
  • Derefter kan du evt. klikke på fanen "Lønmodtagere uden mailadresse" for at udskrive de sidste lønsedler på papir.
  • Klik evt. på fanen "Alle lønmodtagere" for at udskrive alle lønsedler på papir til f.eks. bogholderiet.