Grundlæggende opsætning

 
 
For at komme i gang skal du bare gøre følgende :
 
  • Start med at hoppe ind i fra hovedmenuen.
  • Du ser nu følgende skærmbillede og her skal du klikke på fanen "Mail-opsætning (3)" øverst i vinduet.
  • Næste skærmbillede ser således ud og det er felterne i "Mail-opsætning til lønseddel via mail"-boksen der bare skal udfyldes.
  • "Firmaets mail-adresse" bruges som afsender-adresse og SKAL udfyldes.
  • "Emne-tekst" kommer til at stå i emne-feltet når lønmodtageren modtager sin lønseddel.
  • "BCC-adresse" bruges hvis du f.eks. ønsker selv at modtage en mail for hver lønseddel, så du dermed kan kontrollere at de er afsendt. I dette felt skal du normalt indtaste firmaets egen mail-adresse eller evt. lade det være tomt.
    "Filen med teksten til lønseddelmails ligger i :" er en sti til den fil der indeholder en valgfri tekst som kan stå i den mail der sendes ud til hver lønmodtager. En demo-tekst "LønseddelTekst.htm" følger med i MDC-LØN og kan manuelt rettes fra f.eks. Word.