Kan ikke logge ind i MDC-LØN

 
Normalt er der 5 mulige grunde til at man ikke kan logge ind i MDC-LØN:
 
  • Det kan være fordi du har glemt adgangskoden til det ydre login:
  • Vi kender aldrig brugernes adgangskoder, men du kan selv lave en ny adgangskode til MDC-LØN ved at følge denne vejledning eller bare klikke på
  • Kontakt os på morten@mdc.gl hvis du skal have hjælp med at lave en ny adgangskode - Husk at skrive brugernavn/firmanavn på mailen.
  • Det kan være fordi du har glemt adgangskoden til det indre login:
  • Når du er logget ind via det ydre login skal MDC-LØN vide hvem du er, og det sker via det indre login som vist her
  • Nogle virksomheder har kun et indre login, og det er ofte bare bogholderens initialer der indtastes med småt både i brugernavn og i adgangskode (f.eks. "mdc" og "mdc")
  • I større virksomheder har man ofte flere brugere oprettet til at køre løn i MDC-LØN, og der er adgangskoderne oprettet af brugeren selv.
  • Vi fra MDC DATA kan ikke se brugernes adgangskoder, vi kan kun nulstille dem hvis brugeren ønsker det.
  • Din licens til MDC-LØN kan være udløbet:
  • Hvis du licens er udløbet p.g.a. ophør af virksomheden eller ved overgang til et andet lønsystem, har du fortsat adgang til MDC-LØN, du kan bare ikke køre løn. Alle rapporter og lønsedler m.v. er fuldt tilgængelige i 5 år.
  • Dette kan også skyldes manglende betaling af forfalden faktura eller en fejl i vores betalingsregistrering
  • Kontrollér at evt. forfaldne fakturaer til MDC DATA er betalt – Hvis det haster med adgang til MDC-LØN kan du kontakte MDC DATA så lukker vi op manuelt. Dette koster et gebyr.
  • Der kan være en teknisk fejl med den browser du benytter:
  • Prøv at starte MDC-LØN med en anden browser.
  • Specielt den gamle udfasede Microsoft Internet Explorer giver jævnligt problemer og bør ikke benyttes mere
  • Vi anbefaler at man benytter Microsoft Edge, Google Chrome eller Apple Safari...
  • Problemer med din internetforbindelse – www.mdc.gl kan slet ikke åbne:
  • Prøv at hoppe ind på en anden hjemmeside, f.eks. din webbank, app.mdclon.gl eller www.sermitsiaq.ag – Hvis de kører fint, er fejlen som beskrevet i pkt. 6 herunder.
  • Hvis du heller ikke kan komme ind på andre hjemmesider er det din internetforbindelse den er gal med.
  • Teknisk fejl på MDC-LØN-serveren:
  • Dette er heldigvis meget sjældent, og vil normalt blive løst lynhurtigt.
  • Kontakt evt. MDC DATA på morten@mdc.gl eller +299 527146 hvis du har mistanke om at dette.